Murat Durak Girişimci

Dijital pazarlama stratejisi nedir?

Dijital pazarlama stratejisi nedir?

Dijital pazarlama stratejisi nedir?

Dijital pazarlama stratejisi, işletmenizin arama ve sosyal medya gibi çevrimiçi kanallar aracılığıyla pazarlama hedeflerine nasıl ulaşacağını özetleyen bir plandır. Çoğu strateji planı, hangi çevrimiçi kanalları ve dijital pazarlama taktiklerini kullanacağınızı ve ayrıca bu kanallara ve taktiklere ne kadar yatırım yapacağınızı özetleyecektir.

 

Dijital pazarlama stratejilerine bazı örnekler nelerdir?

Dijital pazarlama  stratejilerine örnek olarak, etkileyici kişilerle ortaklıklar içeren bir sosyal medya kampanyası, potansiyel müşterileri yönlendirmek için çevrimiçi kılavuzları kullanan bir içerik pazarlama stratejisi veya   sosyal medya ve e-posta kullanarak müşteri sadakati oluşturan bir büyüme pazarlama stratejisi sayılabilir.

Neden bir dijital pazarlama stratejiniz olmalı?

Dijital pazarlama stratejisi oluşturmak  çok önemlidir. Fxy Bilgi Teknolojileri gibi deneyimli bir  dijital pazarlama ajansıyla çalışıyorsanız, ilk yapılacaklardan birinin şirketiniz için akıllı ve rekabetçi bir strateji oluşturmak olduğunu bilmelisiniz.

İnternet pazarlama stratejileri olmadan, işletmenizin amaçlarına veya hedeflerine ve kilit sonuçlarına ulaşmak için bir haritası yoktur . Neyi başarmak istediğini biliyorsun ama nasıl yapacağını bilmiyorsun. Bu genellikle herhangi bir sonuç elde edemeyen bir dijital pazarlama kampanyasının başlatılmasına yol açar.

Dijital pazarlamaya yatırım yapmak istiyorsanız, bir  dijital pazarlama planına yatırım yapmanız gerekir .

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama stratejisinin nasıl oluşturulacağını merak ediyor musunuz?

Şu sekiz adımı izleyin:

  1. Markanızı  tanımlayın: Markanızı ve çevrimiçi kampanyalarınızda nasıl sonuçlanacağını tanımlamak için marka yönergelerinizi ana hatlarıyla belirtin veya kullanın. Benzersiz satış noktalarınızı (USP'ler) , markanızın sesini ve  değer teklifinizi düşünün  .

 

  1. Alıcı kişiliklerinizi oluşturun: Özel alıcı kişilikleriyle  işletmenizin kime ulaşmak istediğini belirleyin  . Kullanıcı demografisinin yanı sıra insanları şirketinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi seçmeye iten motivasyonları da düşünün.

 

  1. SMART hedeflerinizi oluşturun:  Stratejinize rehberlik etmesi için spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi ve zamanlı hedefler (SMART hedefleri olarak da bilinir) kullanın. Kuruluşunuzun büyüme için kısa ve uzun vadeli hedeflerini düşünün.

 

  1. Dijital pazarlama stratejilerinizi seçin:  İşletmeniz için en iyi stratejileri seçin. Modaya uygun stratejilere karşı işiniz ve sektörünüz için en fazla değeri sunan tekniklere odaklanın.

 

  1. Dijital pazarlama bütçenizi belirleyin:  İşletmeniz için gerçekçi bir bütçe oluşturmak için dijital pazarlama fiyatlandırmasını  araştırın  . Referans olarak, çoğu işletme çevrimiçi pazarlamaya ayda 2500 ila 12.000 dolar harcıyor.

 

  1. Stratejiniz için beyin fırtınası yapın:  Stratejinizi planlayarak stratejinizi başarıya yönlendirin. Reklam yapıyorsanız,  reklam harcamanızı belirleyin . İçerik yayınlıyorsanız,  içerik takviminizi oluşturun .

 

  1. Kampanyalarınızı başlatın:  Planlamanızın ardından, kampanyalarınızı kanallar arasında başlatın. Tüm kanallarınızın uygun izleme bilgilerini içerdiğinden emin olun. Örneğin web siteniz,  Google Analytics izleme kodunuzu içermelidir .

 

  1. Sonuçlarınızı takip edin:  Performanslarını izleyerek stratejilerinizin performansını izleyin ve ölçün.  Stratejilerinizin nabzını tutmak ve yatırım getirisi (YG) için Google Analytics ,  Google Arama Konsolu ve  Google Ads gibi araçları kullanın  .
  2.  

Bu sekiz adımla şirketiniz ilk çevrimiçi pazarlama stratejinizi başlatabilirsiniz. Çevrimiçi pazarlama stratejinizi oluşturmak için yardıma ihtiyacınız varsa (veya en iyisini oluşturmak istiyorsanız),  Fxy gibi çevrimiçi pazarlama hizmetlerini sunan dijital medya pazarlama ajansıyla çalışmayı düşünün.